Fujifilm Finepix A920 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm Finepix A920 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Alfa 25-06-2008

Deze camera qua vormgeving is niet de beste en mooiste, een beetje dik MAAR, qua kwaliteit van foto en gebruiksgemak is een van de beste. De foto's zijn veel mooier dan Fuji f100fd vooral in weinig licht en qua kleur echtheid VEEL beter dan Canon Ixus die ik heb. en qua prijs-kwaliteit is een topper. Gewoon doet wat ie moet doen (mooie foto's maken) wat ik niet met Canon Ixus, Fuji F40, Fuji f50, en F100 kunnen maken, heb ik met deze goedkope camer gemaakt. de A lijn van Fuji blijft geweldig. Uiterlijk niet de mooieste maar maakt ie heel mooie foto's.

Michiel46 02-03-2008

Mijn oog viel op deze camera in een aanbieding van een grote drogisterijketen vanwege zijn prijs en technische specificaties. Vooral 4x zoom en hoge aantal megapixels en ze hadden de camera nog op voorraad ook! Dat is wel eens anders met dit soort aanbiedingen. Ben er vanaf het eerste moment erg tevreden over. Is zeer zuinig met de batterijen, veel zuiniger dan mijn (vorige) Olympus Z 350. Een prima prijs-kwaliteitsverhouding. Maakt prachtige opnames en de menubesturing is gebruiksvriendelijk. Ook de bijgeleverde software is prettig om mee te werken en daarmee is het mogelijk om soms te grote fotobestanden toch via de e-mail te kunnen verzenden.

Hendrik2007 03-01-2008

Omdat de camera relatief goedkoop was had ik mijn twijfels. Maar na een tijdje uitproberen heb ik er geen spijt van. Mooie heldere foto's. Het grote scherm is erg duidelijk. Veel mogelijkheden in de camera. En de
4 x zoom vind ik persoonlijk ruim voldoende. Door het grote aantal pixels is het ook mogelijk om kleine details in een foto scherp af te drukken.
Ook de macro foto's zijn zeer goed
De bediening is zeer eenvoudig,
Er zijn met de natural stand goede sfeerfoto's te maken. Al met al ben ik zeer tevreden . Ik vergeet hem nog al eens uit te zetten, maar het is in te stellen na hoeveel minuten hij automatisch uitschakeld Perfect.
Tja ...een minpuntje hoort er ook bij.
Het is geen camera om ruw mee om te gaan. Maar ja...welke camera is dat wel?
De aansluitingen voor de kabeltjes zijn niet afgedekt.

Wanner 31-12-2007

Wel heel weinig. De camera doet het tot nu toe verbazingwekkend goed. Start snel op en heeft een mooi, groot scherm. 4 X zoom en 9.0 Mpixels. Een goede lens/opbjectief. Fujinon was vroeger ook een gerespecteerd merk. Hiervoor had ik een klein HP-tje M23. Daar was elke keer wat mee. Teveel spanning op het batterijenvak, batterijen snel leeg en nog meer. Afijn daar hebbben we het niet over.
De Fuji maakt prachtige fotos en ook prima filmpjes met goed geluid. De flits heb je bijna niet nodig. Ook binnen niet. Dan heb je wel een vaste hand nodig.In de camera zit zelfs ook een luidsprekertje. De batterijen gaan zeer lang mee en lopen ook niet leeg als de camera niet wordt gebruikt.
Minpuntjes (eigenlijk geen, maar als ik er toch een paar moet verzinnen):
1/Helemaal uitgezoomd heb je nog een behoorlijk tele-effect. Voor groepsfotos moet je dus wel erg veraf gaan staan. Er zit wel een landschapfunctie op, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd
2/ Heeft geen panoramafunctie
3/Misschien een beetje dik/opzichtig (chroom)
4/Spatwaterdicht? Ik weet het niet, maar de aansluitingen zitten wel open en bloot aan de zijkant.
5/Ik heb de digitale zoom nog niet kunnen vinden. Als ik die selecteer, dan doet volgens mij alleen de optische zoom het.
Ik heb echt nog niet alles uitgeprobeerd en heb ook nog niet alles kunnen vinden.
Zeer goede aanschaf.